Seniorkommittén för verksamhetsåret 2024

Harriet Otterholm                                 Ordförande, Klubbmatcher

harriet.otterholm@gmail.com              0703 03 97 16

Peter Alfredsson                                    Vice ordförande, Utbyten med andra klubbar

peter58alfredsson@gmail.com              0706 37 50 45

Ingela Sollid                                          Sekreterare

mamsklie@gmail.com                           0735 40 43 60

Agneta Fallenius                                   Kassör, Oder of merit

agneta@fallenius.me                             0733 85 53 05

Per Forsström                                       Viking Senior Cup, Matchspel, Web-sidan

per.a.forsstrom@gmail.com                  0707 28 47 01

Per Freij                                                 Matchspel, Eclectic

per.freij@icloud.com                              0735 41 16 56

Tommy Jönsson                                    Tävlingsansvarig

Tommy26an@gmail.com                       0738 55 99 02

Lars Fors                                              Utbyten med andra klubbar

l.fors@telia.com                                    0703 72 57 88

Kommittén:                                           Ansvarar tillsammans att det tas bilder på alla tävlingar

Vintergolf                                              Lasse Roos

Revisor                                                  Hans Johansson

Revisorssuppleant                                 Birgitta Angelbäck

Valberedning                                          Lars Östling, Ordförande

Catarina Bejvel

Eva Öhlin

Seniorerna Höstmöte, Stenungsunds Golfklubb

Måndagen den 9:e oktober 2023

Närvarande 49 medlemmar

1.       Ordförande öppnade mötet

2.       Dagordningen fastställdes

3.       Till ordförande för dagens möte valdes Eva Öhlin och till sekreterare Harriet Otterholm

4.       Till justerare tillika rösträknare valdes Birgitta Angelbäck och Lars Roos

5.       Verksamhetsberättelsen, se bilaga, genomgicks och kommenterades enligt nedan.

a.       Måndagstävlingarna: Medlemmarna nöjda med upplägget och fördelningen singel och par-tävlingar.

b.       Utbyten med Gullbringa, Lysegården och Ale uppskattas. Den enda kommentaren gällde tidpunkten för utbytet med Gullbringa i augusti som tyvärr ofta har inneburit regn och/eller våt bana.

c.       Klubbmatcher mot Tjörn och Lyckorna

d.       Viking Senior Cup

e.       Vintergolfen kör i gång onsdagen den 11/10 och spelas måndagar, onsdagar och fredagar därefter. Första starttid på stora banan är 8.50 och kommer att bli 10.00 när spelet övergår till korthålsbanan längre fram. Fler deltagande damer efterfrågas!

f.        Ekonomisk redovisning

g.       Revisionsberättelse

6.       Mötet beviljade ansvarsfrihet för Seniorkommittén för 2023

7.       Val 2024

a.       Till ordförande för ett år valdes Harriet Otterholm

b.       Peter Alfredsson, Tommy Jönsson och Per Freij omvaldes på 2 år.

c.       Lars Fors valdes in som ny ledamot på 2 år.

d.       Hans Johansson valdes som revisor och Birgitta Angelbäck tar rollen som revisorssuppleant.

e.       Till valberedning omvaldes Lars Östling och Catarina Bejvel och Eva Öhlin valdes in som ny ledamot. Lars Östling fortsätter som sammankallande.

8.       Prisutdelning för Matchspel, Eclectic, Order of Merit och 2 HIO, se bilaga till protokollet.

9.       Övriga frågor

a.       Johnny Anderssons vandringspris överräcktes till dess rätta innehavare Peter Dahlöf. Detta fick han för sin vinst när vi spelade på Ale.

b.       Eva Öhlin avtackades som ordförande

c.       Vad gäller för närmast hål, hur ska man mäta? Seniorkommittén fick i uppdrag att ta fram tydliga riktlinjer inför nästa säsong.

10.   Hur har säsongen varit och vad händer på klubben under vintern?

a.       Vår klubbchef Peter berättade att vi haft en liten ökning av spelade rundor trots vädret. När det gäller 18-hålsbanan är ambitionen den samma som tidigare år, dvs att hålla öppet så länge som möjligt under hösten.

b.       Nils berättade om en mycket speciell säsong med kraftig torka i juni följt av två månader med regn. Uppskattningsvis 500 mm föll från mitten av juli till mitten av september.

c.       Jesper berättade att shopen håller öppet denna vecka. Nästa år kan vi förvänta oss ett utökat utbud.
Under vintern finns möjlighet till både vinterträning och simulatorgolf i studion och till våren går resan till Portugal/Spanien.

11.   Mötet avslutades. Ordförande tackade och önskade alla välkomna tillbaka måndagen den 22 april för spel och vårmöte.

Jörlanda 10 oktober 2023

Vid protokollet                                                         Justerare

Harriet Otterholm                                                   Eva Öhlin

Justerare                                                                    Justerare