Preliminärt 2024

April
25:e               Vårmöte kl. 19:00 innan mötet regelgenomgång med Karin Nilsson

Maj

2:e                Torsdags spel 1*

12:e               Söndags tävling: - 18 hål Majslaget singel tävling 2 klasser

16:e               Torsdags spel 2*

23:e               Torsdags spel 3* OBS ! denna omg. starter mellan 11-11:50 o 17-18

30:e               Årets Namibia Tävling,- 18 hål, Fyrboll (bästboll)
                      Välgörenhetstävling för föreningen Flamingo.
                      Öppen för Bästkorts klubbarna

Juni
 2:a                  Söndags tävling: - 18 hål Flaggtävling, Singel slagtävling, 1 klass

13:e                 Torsdags spel 4*

27:e               Stenungsund Damdag – 18 hål singel tävling med 2 klasser
                       Shotgun-start kl. 9:00, öppen för andra klubbars damer

4:e                 Torsdags spel 5*

Augusti
1:a                 Torsdags spel 6*

4:e                Söndags tävling: - 18 hål Augustislaget Scrambel, slagtävling 1 klass

8:e               Ladies invitation - 18 hål Fyrboll, 1 klass, Start kl. 14:00
                    En dam från våran klubb bjuder in en dam från en annan klubb

15:e               Torsdags spel 7*

22:e               Torsdags spel 8*

1:a                Söndags tävling: - 18 hål Kräftslaget  slagtävling 1 klass

26:e              Höstmöte: med vilket vi avslutar säsongen

----------------------------------------------------------------------------------------------

Våra ”Spel & Tävlingsvillkor”

Tävling/Speltider

* Torsdags spel, 8 omgångar

Singeltävling över 9 hål med 2 lika stora klasser fördelning görs vid lottning, man kan välja att spela fm. eller em. i lottade bollar, max 18 deltagare per timme.
På denna tävlingen finns det ingen tävlingsledare utan alla ansvarar själva för att ens score blir korrekt ifylld och signerad av både spelare o markör, samt att scorekortet läggs i damernas brevlåda dir, efter avslutad runda. Brevlådan finns inne i damernas omklädningsrum.
Inmatning av scorer och hcp sker på fredag fm.
Alla måste svara på frågan om starttid.
​Varje tävling är en egen med prisutdelning på Höstmötet.
Kostnad: 50 kr ange vilken omg. det gäller vid betalning.
Alla måste svara på frågan om starttid.
​Varje tävling är en egen med prisutdelning på Höstmötet.

Kostnad: 50 kr ange tävlingens namn vid betalningen.

Ladies invitation , medlem bjuder in gäst från annan klubb 200 kr i startavgift + ....... kr i GF för vår gäst,
                                 om man som gäst har bästkortet kan man använda detta.

Stenungsund Damdagen, Öppen tävling för alla damer, Shotgunstart kl. 9:00, Mat och Tävlingsavgift ....... kr + ev. greenfee ...... kr om man som gäst har bästkortet kan man använda detta.

Allmänt:
Boka i GIT

Sista anmälningsdag:  För Torsdags spel måndagar 21:00, Söndagstävlingar onsdag 21:00
Startlista:  Publiceras senast kl 17:00, dag före speldag.
Betalning:  SWISH 123 037 2037
                   Kostnad 50 kr för 9 håls tävling och 100 kr för 18 hål, om ej annat anges.

Facebook-spel
: Damkommittén Stenungsund Golfklubb är vår grupp på FACEBOOK. Här kan man hitta spelkamrater vid sidan av dom arrangemang som kommittén ordnar.

Birdies: Gör du en birdie på damtävling, glöm inte att hänga upp en fågel i birdieträdet!

Håll koll på vår HEMSIDA, vi skall försöka hålla den uppdaterad med vad som händer och hur det går.